ارائه پروپوزال

پورپوزال

به زبان عامیانه، پیشنهاد چیست؟
در ایران پیپر دستورالعمل های کاملی برای نوشتن پروپوزال وجود دارد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. در پروپوزال، پروپوزال یک ایده پیشنهادی را پیشنهاد می کند و شواهد و مستنداتی را برای حمایت از ایده ارائه می دهد.
علیرغم کاربرد گسترده آن، کاربرد آن فراتر از مبادلات تجاری و اقتصادی ساده است. دانشجویان و همچنین متخصصان از این پیشنهاد برای اهداف شخصی و حرفه ای استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
نوشتن جمله اول کمی طول می کشد، اما بیشتر کار از قبل انجام شده است. هنگام نوشتن یک پروپوزال، ایده خوبی است که تمام موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

پورپوزال

هدف پیشنهادها متقاعد کردن خواننده به این است که یک ایده خاص ارزش کاوش را دارد، یا برعکس، اینکه دنبال کردن ایده مورد نظر توصیه نمی شود. برای این منظور باید همتای شما شناخته شود. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ به طور معمول، اگر شما صاحب کسب و کار هستید، پیشنهاد شما بر مزایای مالی ایده تاکید می کند. در برخورد با مسئولان بهتر است تاکید کنید که ایده شما از حمایت مردمی برخوردار است.
2. خودتان تحقیق کنید

پورپوزال

استفاده از شواهد و داده های دست دوم زمان بر و دشوارتر است. از کارشناسان مشاوره بگیرید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن

پورپوزال

قبل از شروع نوشتن، جمع آوری ایده های مختلف و طوفان فکری مهم است. بهترین راه را برای سازماندهی ایده های خود پس از اینکه چندین ایده خوب به دست آوردید، انتخاب کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

پورپوزال

هرگز نباید به نسخه اول بسنده کنید. پیشنهاد خود را با یک دوست یا همکار قابل اعتماد بخوانید تا نظر آنها را دریافت کنید. این نظرات را در نسخه دوم اعمال کنید.
پیشنهادات باید شامل اجزای زیر باشد
پیشنهاد شما ممکن است برای حذف یا اضافه کردن قطعات تغییر یابد. بسته به ویژگی های پروپوزال خود، باید بخش های اصلی زیر را (البته به جز مقدمه و نتیجه گیری) بگنجانید:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

پورپوزال

این بخش اطلاعات زمینه ای در مورد پروپوزال و همچنین معرفی موضوع را برای مخاطبانی که ممکن است با آن آشنا باشند یا ناآشنا ارائه می دهد.
به این ترتیب، ممکن است مهمترین بخش پیشنهاد باشد. شما باید دلیل اهمیت این موضوع را برای مخاطبان خود روشن کنید و همچنین موضوع را توضیح دهید. معمولاً ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
به طور معمول، یک پیشنهاد برای حل یک مشکل نوشته می شود. یک رویکرد مؤثرتر این است که بر راه حل خود برای مشکل تأکید کنید. اگر بشناسید مخاطبان خود چه کسانی هستند، می‌توانید مزایای این پیشنهاد را متقاعد کنید.
2. پیشنهاد

پورپوزال

هدف در این بخش مشخص شده است. آنچه را که در این بخش ارائه می دهید به طور خلاصه شرح دهید. اگر پروپوزال شما کوتاه است می توانید چند خط را در این قسمت قرار دهید. نحوه اجرای این استراتژی را در بخش دیگری شرح دهید.
3. برنامه اجرایی
روند پیشنهاد شما چیست؟ تا چه حد برای خطاب به مخاطبان آمادگی دارید؟ جزئیات اجرای پیشنهاد را در اینجا شرح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
مخاطب همچنین باید متقاعد شود که شما بهترین فردی برای اجرای طرح خود هستید، علاوه بر این که آنها را متقاعد کنید که برنامه شما ایده خوبی است. برجسته کردن توانایی های خود به موفقیت شما کمک می کند.
بجزئیات
شما باید با ارائه داده ها و اطلاعات کافی به مخاطبان خود نشان دهید که فرآیند پیاده سازی را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.اما در عین حال، آنها را با جزئیات بیش از حد فنی و خسته کننده خسته نکنید.
ص. پیش بینی
با پیش‌بینی موانع و مشکلات احتمالی، به مخاطب خود نشان می‌دهید که تمام جنبه‌های پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده‌اید.
4. عملی بودن

پورپوزال

ضروری است که نشان دهید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. همانطور که در گذشته انجام داده اید، می توانید تاکید کنید که این پروژه نیز مانند پروژه های قبلی قابل اجرا است. اگر در گذشته تجربه ای در این زمینه ندارید نگران نباشید.بر آنچه مخاطبان شما می خواهند بشنوند تمرکز کنید.
پیشنهادی که بهره وری را افزایش می دهد، می تواند به مدیر شما کمک کند، برای مثال، اگر به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پروپوزال شما باید در این قسمت بیان شود. ممکن است متوجه شوید که این بخش تکراری و شبیه به اعلام مزایای پیشنهاد است. با این حال، شما باید دقیقاً اصل قضیه را در این بخش ارائه دهید.
این قسمت را متفاوت از مزایای Proposal بنویسید.
6. منابع مورد نیاز

پورپوزال

این قسمت علاوه بر تهیه آسان، نسبتاً سریع نیز هست. برای پیشنهاد شما چه منابعی نیاز است؟ شامل منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و ناملموس (زمان) مهم است.
7. مقدمات انجام شده است
اگر به آن‌ها نشان دهید که می‌دانید چه می‌کنید، مخاطب شما از آن قدردانی خواهد کرد. اگر به نظر آماده باشید شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بهتری بگیرید).
8. نتیجه گیری

پورپوزال

من توصیه می کنم که تاریخچه معرفی پیشنهادی خود را تکرار نکنید. اگر با آن صحبت نکردید، اگر بتوانید پیشینه پیشنهاد را در مقدمه به اشتراک بگذارید، مفید خواهد بود. می توانید به طور خلاصه تمام بخش های قبلی از جمله پروپوزال، طرح اجرا و همه دلایل را خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
باید منابعی را که در هر تحقیق یا مقاله ای استفاده کرده اید ذکر کنید.
ویکی پدیا
owlcation
utleystrategies

دیدگاهتان را بنویسید